Minimalistisesta ja puhdaslinjaisesta muotokielestään tunnetun ruotsalaisen Tiger of Swedenin modernia retrotyyliä henkivä kehysmallisto on saapunut yksinoikeudella Specsaversille. Näyttävä mallisto kattaa yhteensä 26 kehysmallia, joissa yhdistyvät brändille tunnusomainen tyylikäs linjakkuus sekä erilaisten materiaalien ja pintojen rohkea yhdistely.


Vuonna 1903 Ruotsissa perustettu Tiger of Sweden tunnetaan minimalistisesta ja laadukkaasta suunnittelustaan paitsi vaatemallistojen, myös silmälasikehysten saralla. Uuden kehysmalliston tunnusmerkkeinä ovat skandinaavisen puhdas tyyli ja ripaus modernia retroa yhdistettynä hienostuneisiin yksityiskohtiin.


Rohkea ja särmikäs kehysmallisto koostuu 26 kehysmallista, joille on ominaista erilaisilla rohkeilla väriyhdistelmillä ja materiaalivalinnoilla leikittely. Ylisuuria ja näyttäviä kehysmalleja kattavasta mallistosta nousee vahvasti esiin myös kauden kuumin trendi, moderni retro. Väripaletilta suunnittelijan siveltimeen ovat tarttuneet syksyn ja talven suosikkisävyt: lämmin ruskea, oliivinvihreä, punainen, musta, hopea ja kulta.
Materiaalivalinnoissa on suosittu myös nousussa olevaa läpinäkyvää kristallisävyä, joka pääsee oikeuksiinsa etenkin suurissa retrokehyksissä.


Tiger of Sweden -käyttäjä on itsevarma suunnannäyttäjä
Miehet: Omanarvontuntoinen, urbaani ja elämännälkäinen mies, joka liikkuu vaivattomasti eri ympäristöissä. Suunnannäyttäjä, joka arvostaa puhdaslinjaista ja huolellisesti räätälöityä leikkausta, laadukkuutta sekä modernia suunnittelua.
Naiset: Trendikäs ja itsevarma nainen, joka uskaltaa ottaa riskejä ja säväyttää. Kiinnittää huomiota erityisesti asukokonaisuuksiin, joissa kengät, laukut, silmälasit ja muut asusteet viimeistelevät tyylin. Tiger of Sweden -
nainen on naisellinen ja moderni, mutta hänessä on samalla klassista arvokkuutta.

Yhdistele oikein
Tiger of Swedenin filosofiaan kuuluu pukeutumisen täydentäminen tyyliin sopivin asustein ja niinpä myös silmälaseja tulee olla vähintään kahdet; toiset hieman rohkeammat esimerkiksi juhlalookkia täydentämään ja toiset rennompaan arkityyliin sopivat. Kaikista malliston kehyksistä löytyy jotain uutta ja kiinnostavaa, sillä brändillä on pitkät perinteet räätälöinnissä, jossa kiinnitetään huomiota pieniin yksityiskohtiin sekä laatuun.


Specsaversin tyylineuvontaan erikoistunut optikko Kirsi Pitkäkoski muistuttaa, että silmälasien ja vaatetuksen oikeanlaisella yhdistelemisellä saa asukokonaisuuteen helposti uutta särmää.

-Jos suosit vaatetuksessa mustaa värimaailmaa, värikkäillä kehyksillä saat tyyliisi enemmän asennetta sekä erinomaisen tehokeinon kasvojen korostamiseen. Jos taas suosit rohkeita ja vahvoja värejä vaatetuksessa, silmälasit voivat olla hieman hillitymmät. Esimerkiksi klassiset mustat tai tyylikkään hillityt tumman havannan väriset kehykset viimeistelevät tyylisi ja luovat asukokonaisuudesta harmonisen.


Yhteensä 26 kehysmallia kattava kehysmallisto on myynnissä yksinoikeudella Specsavers Optikko -liikkeissä kautta maan. Kehysten hinta on 179 euroa. Hinta sisältää kahdet kehykset-vakioyksiteholinsseillä.


Lisätietoja:
Viestintäjohtaja Marjo Halonen, Specsavers Finland, 050 598 7046, marjo.halonen@fi.specsavers.com


Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä. Specsaversilla on yhteensä yli 1 400 optikkomyymälää Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa Seelannissa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketju on tähän mennessä avannut 91 Specsavers Optikko -liikettä, joista suurin osa on paikallisten yrittäjien omistuksessa.

Takaisin uutisiin